A Lineage2-ben nincsen jó és rossz oldal mint pl. az NcSoft másik gyönyörkincsében az Aionban. A lineage2-ben még fajhoz sincs kötve a harc. Például nincs olyan hogy elf nem ölhet meg egy elfet, mert fajtárs.
Viszont itt a működést befolyásoló tényezők elég komplettek. Nézzük is, hogy megy a valódi harc a Lineage2-ben.
3 fajta állapotszín van, ez a név elszineződését jelenti. A név színe lehet alap (fehér), támadó (lila), orrgyilkos (piros).
Nézzük mit is jelent ez a három fajta színviszony:
Ha a neved fehér : => Normális alap állapotban vagy.
Ha a neved lila : => Megtámadtál valakit, jelzed hogy aktív vagy a harcra. 1-2 percen belül fehérré változik, ha nem mutatja jelét további ütéseknek.
Ha a neved piros : => Megöltél valakit úgy, hogy ő neked vagy másnak nem ütött vissza. Piros állapotban való halál esetén fenn áll a lehetőség, hogy valami kiesik majd a táskádból. (fegyód is kieshet, ha nincs rajta augment, vagy más, ami miatt nem tradelhető)
Piros azaz PK-s státuszról kicsit röviden:
A PK-s státusz megszerzése után magától nem tűnik el. Egészen addig piros maradsz, ameddig van karmád. Egy fehér játékos leölése során karmát ad, és ha legalább 1 karmád is van, PK-s leszel. Ezt a karmát csak mobok ölésével csökkentheted, vagy halál esetében. Utóbbi veszélyes lehet, hiszen fenn áll a lehetőség, hogy kiesik valami az Inventoridból, akár az is, ami rajtad van. Minél többször vagy PK-s, annál több karmát kapsz ölésenként
PK-s alap esetben (szerverenként változó), nem tud GK-t használni (teleportot), megtámadják a városőrök, illetve Scroll-t se, hogy városba jusson. Többi állapottal ellentétben a PK-s városban is ölhető, ő viszont nem tud visszaütni fehérnek vagy lilának.
A PK-s státusz megszerzése után magától nem tűnik el. Egészen addig piros maradsz, ameddig van karmád. Egy fehér játékos leölése során karmát ad, és ha legalább 1 karmád is van, PK-s leszel. Ezt a karmát csak mobok ölésével csökkentheted, vagy halál esetében. Utóbbi veszélyes lehet, hiszen fenn áll a lehetőség, hogy kiesik valami az Inventoridból, akár az is, ami rajtad van. Minél többször vagy PK-s, annál több karmát kapsz ölésenként
PK-s alap esetben (szerverenként változó), nem tud GK-t használni (teleportot), megtámadják a városőrök, illetve Scroll-t se, hogy városba jusson. Többi állapottal ellentétben a PK-s városban is ölhető, ő viszont nem tud visszaütni fehérnek vagy lilának.
Hogyha ezt már megtudtuk, milyen állapotok vannak, akkor nézzük meg ezt, példákkal szimuláltatva. Kezdjük azzal, hogy mindenki normális állásban "alap" vagyis fehér színű. 9 lehetséges eset történhet, ezeket meg is találod itt:
1. eset (fehér szituáció):
==========
Egy fehér megtámad egy fehér színű játékost
=> A támadó fél lila lesz, mivel indokolatlanul megtámadott egy játékost.
2. eset (fehér szituáció):
==========
Egy fehér megtámad egy pirosat
=> Semmi lényegi dolog nem történik, míg a piros él, addig a fehér marad fehér. Ha a fehér végezetül megöli a pirost a neve lila lesz.
3. eset (fehér szituáció):
==========
Egy fehér megtámad egy lilát
=> A fehér neve lila lesz.
4. eset (lila szituáció):
==========
A lila megtámad egy fehéret
=> Addig amíg a fehér meg nem hal, semmi nem történik, ha meghal, a játékos lilából piros lesz.
5. eset (lila szituáció):
==========
A lila megtámad egy lila játékost
=> Ha a támadott lila fél meghal se történik semmi. Marad lila.
6. eset (lila szituáció):
==========
A lila megtámad egy piros játékost
=> Ha a piros fél meghal se történik semmi. Marad lila.
7. eset (piros szituáció):
==========
A piros megtámad egy fehér játékost
=> Ha a fehéret megöli, duplázódik a PK-jának száma.
8. eset (piros szituáció):
==========
A piros megtámad egy lila játékost
=> Ha a lilát megöli, nem történik semmi.
9. eset (piros szituáció):
==========
A piros megtámad egy piros játékost
=> Ha a támadott piros felet megöli, nem történik semmi.