A PvP (player vs. player) meghatároz minden eféle MMORPG játékot, mint amilyen a Lineage is. Viszont ahányféle játék, annyi fajta megvalósítás.
A Lineage2-ben nincsen jó és rossz oldal mint pl. az NcSoft másik gyönyörkincsében az Aionban. A lineage2-ben még fajhoz sincs kötve a harc. Például nincs olyan hogy elf nem ölhet meg egy elfet, mert fajtárs.
Viszont itt a működést befolyásoló tényezők elég komplettek. Nézzük is, hogy megy a valódi harc a Lineage2-ben.
3 fajta állapotszín van, ez a név elszineződését jelenti. A név színe lehet alap (fehér), támadó (lila), orrgyilkos (piros).
Nézzük mit is jelent ez a három fajta színviszony:
Ha a neved fehér : => Normális alap állapotban vagy.
Ha a neved lila : => Megtámadtál valakit, jelzed hogy aktív vagy a harcra. 1-2 percen belül fehérré változik, ha nem mutatja jelét további ütéseknek.
Ha a neved piros : => Megöltél valakit úgy, hogy ő neked vagy másnak nem ütött vissza. Piros állapotban való halál esetén fenn áll a lehetőség, hogy valami kiesik majd a táskádból. (fegyód is kieshet, ha nincs rajta augment, vagy más, ami miatt nem tradelhető)
Hogyha ezt már megtudtuk, milyen állapotok vannak, akkor nézzük meg ezt, példákkal szimuláltatva. Kezdjük azzal, hogy mindenki normális állásban "alap" vagyis fehér színű. 9 lehetséges eset történhet, ezeket meg is találod itt:
1. eset (fehér szituáció):
==========
Egy fehér megtámad egy fehér színű játékost
=> A támadó fél lila lesz, mivel indokolatlanul megtámadott egy játékost.
2. eset (fehér szituáció):
==========
Egy fehér megtámad egy pirosat
=> Semmi lényegi dolog nem történik, míg a piros él, addig a fehér marad fehér. Ha a fehér végezetül megöli a pirost a neve lila lesz.
3. eset (fehér szituáció):
==========
Egy fehér megtámad egy lilát
=> A fehér neve lila lesz.
4. eset (lila szituáció):
==========
A lila megtámad egy fehéret
=> Addig amíg a fehér meg nem hal, semmi nem történik, ha meghal, a játékos lilából piros lesz.
5. eset (lila szituáció):
==========
A lila megtámad egy lila játékost
=> Ha a támadott lila fél meghal se történik semmi. Marad lila.
6. eset (lila szituáció):
==========
A lila megtámad egy piros játékost
=> Ha a piros fél meghal se történik semmi. Marad lila.
7. eset (piros szituáció):
==========
A piros megtámad egy fehér játékost
=> Ha a fehéret megöli, duplázódik a PK-jának száma.
8. eset (piros szituáció):
==========
A piros megtámad egy lila játékost
=> Ha a lilát megöli, nem történik semmi.
9. eset (piros szituáció):
==========
A piros megtámad egy piros játékost
=> Ha a támadott piros felet megöli, nem történik semmi.
A Lineage2-ben nincsen jó és rossz oldal mint pl. az NcSoft másik gyönyörkincsében az Aionban. A lineage2-ben még fajhoz sincs kötve a harc. Például nincs olyan hogy elf nem ölhet meg egy elfet, mert fajtárs.
Viszont itt a működést befolyásoló tényezők elég komplettek. Nézzük is, hogy megy a valódi harc a Lineage2-ben.
3 fajta állapotszín van, ez a név elszineződését jelenti. A név színe lehet alap (fehér), támadó (lila), orrgyilkos (piros).
Nézzük mit is jelent ez a három fajta színviszony:
Ha a neved fehér : => Normális alap állapotban vagy.
Ha a neved lila : => Megtámadtál valakit, jelzed hogy aktív vagy a harcra. 1-2 percen belül fehérré változik, ha nem mutatja jelét további ütéseknek.
Ha a neved piros : => Megöltél valakit úgy, hogy ő neked vagy másnak nem ütött vissza. Piros állapotban való halál esetén fenn áll a lehetőség, hogy valami kiesik majd a táskádból. (fegyód is kieshet, ha nincs rajta augment, vagy más, ami miatt nem tradelhető)
Piros azaz PK-s státuszról kicsit röviden:
A PK-s státusz megszerzése után magától nem tűnik el. Egészen addig piros maradsz, ameddig van karmád. Egy fehér játékos leölése során karmát ad, és ha legalább 1 karmád is van, PK-s leszel. Ezt a karmát csak mobok ölésével csökkentheted, vagy halál esetében. Utóbbi veszélyes lehet, hiszen fenn áll a lehetőség, hogy kiesik valami az Inventoridból, akár az is, ami rajtad van. Minél többször vagy PK-s, annál több karmát kapsz ölésenként
PK-s alap esetben (szerverenként változó), nem tud GK-t használni (teleportot), megtámadják a városőrök, illetve Scroll-t se, hogy városba jusson. Többi állapottal ellentétben a PK-s városban is ölhető, ő viszont nem tud visszaütni fehérnek vagy lilának.
A PK-s státusz megszerzése után magától nem tűnik el. Egészen addig piros maradsz, ameddig van karmád. Egy fehér játékos leölése során karmát ad, és ha legalább 1 karmád is van, PK-s leszel. Ezt a karmát csak mobok ölésével csökkentheted, vagy halál esetében. Utóbbi veszélyes lehet, hiszen fenn áll a lehetőség, hogy kiesik valami az Inventoridból, akár az is, ami rajtad van. Minél többször vagy PK-s, annál több karmát kapsz ölésenként
PK-s alap esetben (szerverenként változó), nem tud GK-t használni (teleportot), megtámadják a városőrök, illetve Scroll-t se, hogy városba jusson. Többi állapottal ellentétben a PK-s városban is ölhető, ő viszont nem tud visszaütni fehérnek vagy lilának.
Hogyha ezt már megtudtuk, milyen állapotok vannak, akkor nézzük meg ezt, példákkal szimuláltatva. Kezdjük azzal, hogy mindenki normális állásban "alap" vagyis fehér színű. 9 lehetséges eset történhet, ezeket meg is találod itt:
1. eset (fehér szituáció):
==========
Egy fehér megtámad egy fehér színű játékost
=> A támadó fél lila lesz, mivel indokolatlanul megtámadott egy játékost.
2. eset (fehér szituáció):
==========
Egy fehér megtámad egy pirosat
=> Semmi lényegi dolog nem történik, míg a piros él, addig a fehér marad fehér. Ha a fehér végezetül megöli a pirost a neve lila lesz.
3. eset (fehér szituáció):
==========
Egy fehér megtámad egy lilát
=> A fehér neve lila lesz.
4. eset (lila szituáció):
==========
A lila megtámad egy fehéret
=> Addig amíg a fehér meg nem hal, semmi nem történik, ha meghal, a játékos lilából piros lesz.
5. eset (lila szituáció):
==========
A lila megtámad egy lila játékost
=> Ha a támadott lila fél meghal se történik semmi. Marad lila.
6. eset (lila szituáció):
==========
A lila megtámad egy piros játékost
=> Ha a piros fél meghal se történik semmi. Marad lila.
7. eset (piros szituáció):
==========
A piros megtámad egy fehér játékost
=> Ha a fehéret megöli, duplázódik a PK-jának száma.
8. eset (piros szituáció):
==========
A piros megtámad egy lila játékost
=> Ha a lilát megöli, nem történik semmi.
9. eset (piros szituáció):
==========
A piros megtámad egy piros játékost
=> Ha a támadott piros felet megöli, nem történik semmi.





